tirsdag 12. juni 2012

Longerings Fight!

Vært lenge siden jeg har blogget og lenge siden jeg har vært i stand til å være i stallen. Men idag fikk jeg endelig reist og jobbet med Snake. Fikk høre av pappa at han hadde terrorisert hele stallen i et par uker, og de fleste var blitt engstelige for han. Når de skulle longere han så gav han blanke faen og gjorde bare som han selv ville, og hvis han ikke fikk det slikt, så truet han dem.

Gutten min var skikkelig mugg på meg når jeg kom i stallen, en skikkelig grinebiter. Men etter litt pussing og massasje i stallveggen var han i bedre humør. Longerings utstyret kom på og vi gikk ned på banen for å starte.
I begynnelsen gikk det veldig fint og han gikk rett i arbeids modus, han trenger ikke lenger herje seg avgårde for å ut lopper når vi jobber, han begynner å jobbe med en gang. Men så begynte han vel å blit bittelitteganne trøtt i bena og da begynte han å gå. Jeg smatter på han og går etter han får at han skal jogge igjen, og han legger på ørene for å vise at "pass deg", men jeg kjenner gutten min så godt at han kan true så mye han vil, han gjør ikke en dritt. Så jeg etter å grøla på han, også begynte han å jogge igjen. Dette skjedde en 2 -3 ganger.

Den 4 ganger hadde jeg fått litt nok av den oppsnasige små truingen hans, så jeg snakka skikkelig til han og gav beskjed om å jobbe igjen ustedet for å bare gå rundt så vidt det var. Og da ble han nektig irritert og hev seg på 2 ben mens han la ørene flatt bakover, og da ble jeg kjempesint! Jeg heiv pisken i bakken, slapp tauet og grøla høyt mens jeg småløp mot han, vil ha utfordre meg så får han igjen! Han ble helt forskrekket og rygget bakover av egen vilje når jeg kom nært nok, og når jeg stoppa som fikk jeg hodet hans i fanget. Han hadde fått "mamma" tilbake, han ble som en liten smørklump som bare smeltet i armene mine.

Når jeg jobber med Snake, så har vi alltid en delt forståelse, ledelse, respekt og samarbeid. men jeg forstår han når han blir sint på meg for at jeg har vært lenge borte. Men når han blir utfordret på samme nivå som han utfordrer meg så er det liksom som balansen kommer tilbake, og vi jobber sammen igjen, på samme nivå.
Resten av logeringen gikk smertefritt og jeg trengte nesten ikke gi beskjeder når han skulle skifte tempo eller gange, den gamle balanse og samarbeidet var tilbake der den skulle være.

Jeg håper han slutter å terrorisere stalljentene nå, jeg skal prøve å få vært der å longert han 1 gang i uken. Men den siste tiden har vært veldig tøff. Jeg gleder meg til å reise 4 uker til Montenegro på behandlingsreise 25Juli!

    Tea og Snake på Ridetime!

2 kommentarer:

  1. KJære Karen. eg lesar bloggen din og eg er ofte inne å kjikar om du har lagt ut noke nytt. Eg sjønar at du ikkje kan være så ofte i stallen som du gjerne ville ha vøri og det e kjempe spanande å lesa det du skriv om hestane. Du skrive sø bra og det er aldri skufande å lesa. Men eg skulle ønskje at du oppdaterte litt oftere. Kan du ikkje skrive litt om kvardagene dine også, sjølv om du ikkje e i stallen eller med hestane. Som sagt så er det veldig festlig å lese bloggen din før du skrive sø bra, og det skulle ha vøri morrosamt å lese om kvardagene dine au.

    Helsing frå Ranvei

    SvarSlett
  2. Det kan jeg begynne å gjør vettu =) Snart reiser jeg til Montenegro og da skal jeg blogge masse :D Skal bli flink til å oppdatere ^^ Takk for at du liker bloggen og leser den, det gjør meg glad ^^

    SvarSlett