mandag 16. januar 2012

Iskjøring 07.01.12 og 14.01.12

Den 7. skulle Marita ri Snake for første gang i monte på iskjøring og det gikk egentlig veldig bra. Varmingen var fin og la lå godt i feltet, men med 16m tilegg han skulle ta igjen fra tsraten gjorde han sliten så han holdt ikke helt til mål sammen med de andre, men fikk 4.plass :) Godt fornøyd med hvordan Marita rir han og med mer erfaring jo bedre blir det!






14.01.12
Idag skal Marita ri Snake for andre gang på iskjøring og vi har et bedre spor. Idag har han heldigvis bare 20m tilegg så det skal nok gå bra. Oppvarmingen gikk pent og rolig og han var i god form, litt hissig også og det liker vi. Han har vært ivrig i det siste på tur og slikt, så det viser seg at han er i god form.

Føre løpet til Snake og Crazy skulle gå så reiste vi opp på Furuheim for å varme crazy der og ikke i banen. Pappa hadde egentlig planer om å sele på og av der oppe for så å reise ned på banen, men så sier jeg til pappa at jeg kan kjøre henne ned. Pappa så litt usikkert på meg for han vet jo at man bruker ryggen mye når man kjører i sulky og crazy var ivrig og hissig, men jeg sa at jeg ville gjøre det. Pappa sa Ok og etter han hadde kjørt så satte jeg meg i sulkyen og la på vei ned til travbanen.

Den følelsen av å sitte i sulkyen var helt ubeskrivelig, det var så utrolig deilig at jeg nesten ikke har ord for det. Jeg koste meg skikkelig mens jeg og Crazy travet ned mot travbanen. Når man holder på en sprek hest sånn så bruker noen mest rygg og andre meds be for å holde seg oppe og sterke. Jeg Bruker ryggen, og jeg testen den virkelig ut når jeg kjørte, og den holdt! Ryggen holdt hele veien og hele dagen på travbanen, og det betyr at jeg er nok tilbake i salen fortere enn man hadde trodd, selvom jeg skal ta det litt rolig enda.






Men jeg skal iallefall være med å kjøre hurtig med Snake på Furuheim når pappa skal kjøre Crazy, og det blir deilig. Ut å jobbe med gutten min igjen. Til slutt sitter jeg vel å kjører lokalkjøring selv etterhvert :) Er så utrolig glad og fornøyd med dette!



Voltingen i løpet var perfekt og de fikk en god start. Feltet samlet seg og hestene begynte å konkurrere. Uheldig vis ble Marita og Snake fanget bak Ulrich som gallopperte, og med litt sen handling fra Marita mistet de 20-30m siden de ikke kom seg ut føre feltet bak presset seg fremover. Men med erfaringer så lærer man til nestegang, og alle skal jo gjennom dette man er da ikke verdensmestere etter 10-20 ganger. Selv ikke med mange års erfaring kan man unngå småfeil. Men Marita kom seg til slutt ut og fikk god fart på Snake igjen, og tok igjen de andre. Han presset godt på til Mål og Maita hadde virkelig tatt imot det jeg sa om å være med han i svingene og i farten, Snake vet hva han gjør, så stol på han sa jeg til Marita. Man kan se på bildene at hun virkelig er med han, og det liker jeg godt, de jobbet bra sammen og tiden var enda bedre denne gangen enn sist, og han gikk på helt til mål.

Nå har han noen løp i kroppen igjen så pappa vil melde han ut i løp om ikke så lenge, vi får se hvordan det går, men jeg skal være med, blogge og ta bilder. Er tilbake på bena igjen etter ryggskaden nå, så jeg er med å får i allefall bildene!



Elf var jo med også, stall hunden <3

2 kommentarer:

  1. Jeg tar alle bilder selv folkens :)

    SvarSlett
    Svar
    1. kult, kjempe fin blogg karen :) som du kansje hvet har jeg jo slutta på ridninga og jeg savner snake fælt men etter det har godt noen uker så skal jeg faktisk begynne igjen :) men det er lenge til fordi farfar kan ikke kjøre meg hele tiden hvist jeg hadde noen og kjøre med så kunne jeg ha gått der fortsatt da :) savner deg fælt <3333

      Slett