fredag 4. mars 2011

Skogtur!

Lotte og jeg var på ridetur idag, og skulle ri 2 runder rundt i skogløypa vår. Når vi var på vei til Vanntårnet så trava vi litt bortover veien men plutselig ble det veldig høy snø og Snake snubler og detter på knærne. Med kroppen halvveis over Snake så hører lotte meg mumble med meg selv om jeg skal hoppe av eller sitte på mens han reiser seg. Snake krummer nakken og løfter meg på plass så jeg ikke detter av og fallet gikk veldig fint.

Inne i skogen så gallopperer vi opp en bakke og hestene blir gira og syns dette er skikkelig morsomt. Første runde i skogen gikk veldig fint, nesten uten problemer xD

I runde nummer 2 derimot ble ting sprita opp litt mer. Vi skulle galloppere opp den samme bakken og jeg gjør Snake klar til å ha fart, med 1 god galloppsjenkel slo han over fra skritt til gallopp på første forsøk! Det blir dressur hesten sin det!
På toppen av bakken så stopper jeg og ser ned på bakken, der lokaliserer jeg bakbens belegget til June, som hun hadde mistet dagen føre. Lotte hopper av Zarina og plukker det opp. Med en liten sprek og gira Zarina som prøver å gå ned lotte når hun skal gå på igjen, tar Lotte god sats og forbreder seg på at Zarina skal gå avgårde når hun går på. MEN istedet så står Zarina bom stille og Lotte ligger nå på nakken til Zaina og får overbalense. Hun detter ned igjen med ryggen og rompa mot Zarina og bena oppå snøkanten som var bak henne i begynnelsen. Pga kram snø så sitter hun bom fast og jeg ler så jeg griner. Zarina bare kikker på henne og lurer på hav i hellevete hun gjør på bakken! Ved hjelp av stigbøyler får hun dratt seg opp på bena, og etter litt latter så komme rhun seg på igjen =D


Skjer alltid noe morsomt når vi er ute på ridetur, er alltid noe som skjer. Alle kom fra det uten skader, og det var en vellykket tur =)
Nå ser vi alle frem til Søndagen, da skal Anders på travbanen igjen. Blir kjempemorro!
Og den 15 Mars er det rutineløp med Anders og Zarina! Kom å se folkens, vi er på Kloster =D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar