torsdag 3. mars 2011

De Nye Hestene!

Den siste måneden har ting forandret seg i stallen noe kraftig. Noen hester har forsvunnet og andre kommer. Brona endte sitt liv i midten av måneden, og nå løper hun på de evige enger og spiser så masse grønt grass hun bare vil.
Med 1 hest borte ble det ledig plass i stallen, og jeg endte opp med verdens skjønnest guttemann med navn Golden Snake. Mamma sa til meg senere at nå får du slutte å kjøpe dyr med sånne gyldne og skinnene navn, da 2 av mine hester heter Golden Snake og Shiny Diamond.



Snake er en engel av en hest, sprek og iverig, men utrolig snill og grei. Han passer på meg når vi er ute å rir og tar utrolig hensyns til min kropp, men det hindrer han ikke i å gjøre små spillopper fra tid til annen. Han har en vane av å "hoppe" opp småbakker når vi rir i skogen, og syns dette er utrolig morsomt.



Etter siste iskjøring på travbanen med Pil så fant June ut at nå orker hun ikke mer, og med tilatelse fra Pappa kunne hun selge Pil og skaffe seg noe som kunne gå på banen og holde hennes interresser uten here skuffelse, sorg og irritasjon. Da June's mamma ikke var helt med på tanken om at hun skulle skaffe seg en ny hest nå med take på hennes fremtidelige skole planer så spurte jeg June om hun ville kjøpe en hest sammen med meg. Jeg betaler halve stallleie og utgifter, mens June trener.
Vi endte opp med Pil's halvbror Pål Anders. Han ble mye mobba i begynnelsen, vi kunne jo ikke kalle han Anders, men til slutt har vi endt opp med det. Anders er ikke min hest, han er June sin, men vi deler utgifter og innkjørte penger :)



Så nå har jeg 1 hel hest og 2 halve i stallen, dvs at jeg eier Snake 100% og Shiny og Anders 50% hver.
Mange ting har skjedd, og både Snake og Anders viser masse talent på travbanen, Snake har jo 137 000kr i grunnlag, men han syns det er morro å løpe og gikk veldig sterkt til mål i sist løp. Men han var uhelig stakkars, fikk 3 dårlige hesten mitt i fjeset under løpet og ble dratt bakover alle 3 gangene. På oppløpet kom han 4 tiendeler bak siste premie hest, men uansett så gjorde han et godt løp ved å ikke gi seg selvom han var så uheldig. Når starten gikk, så la han seg i rygg på favoritten, men hvem visste at favoritten failet så kraftig, og hadde nesten ikke krefter igjen da de gikk rundt andre sving. Man renger med at favoritten har litt mer i kroppen, siden den hadde gjor det så bra de siste gangene, vi hadde gjort skikkelig research på hva og hvordan man skulle gjøre. Men man kan ikke være heldig hver gang, får bare prøve igjen :)
Anders er helt uerfaren på travbanen, han er 5 år men aldri vært prøvd før, vi har vært en gang på travbanen med han, og han vise utrolig mye talent og vilje. Kommer til å bli spennende på hvordan dette vil gå fremover, men om han holder på som dette, kommer det til å gå veldig bra :D Deilig å se glede og lys i øynene på June igjen når det gjelder hesten hennes :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar