torsdag 17. mars 2011

En Deilig Dag!

Igår Onsdag 16. Mars var en veldig deilig dag.

Dagen begynte med at jeg og Lotte reiste i stallen og tok oss en ridetur i skogen, det var nydelig vært og sola varmet skikkelig. Hestene var i godt humør å vi traska og gikk. Vi red den vanelig skogrunden omvendt vei, så vi kunne ha fart opp vanntårnbakken. Første runde gikk fint og Snake trava et fint tempotrav opp bakken, med en smågal Zarina bak seg som ikk vill trave, så hun fikk ikke lov til å løpe så mye. Jeg syns Snake trava i godt tempo jeg... Intill runde nummer 2, men det kommer vi tilbake til ;)

Runde nummer 2 begynte og Zarina var en smule heit og irritert for at hun ikke fikk lov til å springe også, så hun trasks forann i stor fart. Snake brukte som vanelig god tid på seg selv om omgivelsene når han gikk bakerst, og han går jo som en dass xD Herlig hest må jeg bare si <3
Mens Zarina tusler forann er Snake på sightseeing og tar en Anders og forsvinner inn en gjennsnødd traktorvei i skogen. Jeg begynner bare å se og sier til Lotte at hun må snu seg, Snake syntes denne veien var meget spennende og ble små irritert da jeg ba han om å snu. Han prøvde å protestere men gikk til slutt. Hadde det ikke vært for at skogmannskapet hadde vært i skogen og Hugget ned masse trær på høsten og utover vinteren harr det vært fint, men siden jeg visste det lå masse kvister og trær under den høye snøen, torde jeg ikke lan han gå vidre innover.

Da vi kommer til Vanntårn-bakken igjen så ble begge hestene gira, og vi red side om side. Snake holdt et rolig trav mens vi venta på at Zarina skulle legge seg til i traven også og ikke galloppere. Men det gikk ikke i det hele tatt, så vi lot henne bare så ut litt pepp i gallopp.
Zarina hiver seg avgårde i et helvettes kappegallopp og farten hennes er utrolig. Det går så fort! Det jeg ikke hadde regnet med var at Snake fulgte Zarina's fart i et helt rent tempotrav og prøvde å fly forbi henne. Føelsen var helt ubeskrivelig! Når vi satte avgårde så gikk det veldig fort, og jeg bare venta på en gallopp, men ikke fader om han rulla over. Han ble bitteliten, og utrolig bred, og speeda mer og mer ettersom Zarina prøvde å reise fra han, men det klarte hu fader ikke. Han prøvde 4 ganger opp bakken å gå forbi henne men hun blokka med rævva.
Jeg har aldri.... I hele mitt liv, ridd noe så kraftig.. Føelsen er ubeskrivelig, det må bare prøves.. Det var helt sykt. Jeg visste han var rask og ren i travet. Men jeg hadde aldri trodd han ville følge Zarina's gallopp fart opp den bakken i et totalt rent tempo trav. Jeg har ridd mange forskjellig travere, og ridd mage turer og bakker i tempo, men aldri har jeg opplevd dette. Må bare si det, jeg digger den hesten!
Men vet nå hvor forsiktig jeg må være når Sunniva rir han... Blir nok ikke noe kapping opp den bakken der med Sunniva på ryggen føre om en LANG tid.. 

Neste gang så skal Lotte prøve :D Det er helt SYKT!!! Skal få prøve å få filma det til våren når vi reiser på tur, må ha dette på film <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar