søndag 10. juli 2011

Sørlandet Travpark 10.07.11

Etter en hard natt med kvalme og hoste, var jeg ikke helt klar for å reise til Sørlandet idag. Men tankene gikk til Snake hele tiden for hvert minutt jeg tilbrakte i senga for å bli bedre denne morgenen. 1 time føre avreise nærmest hoppet jeg ut av senga og satte kurs for Dusjen. Jeg MÅTTE være med.

Med klar beskjed fra pappa om at vi ikke hadde tid til å "stoppe å spy" så tok jeg meg kraftig sammen og bort i stallen bar det. 
Med en sur padde oppi Havna som boikotta meg totalt, mest sannsynlig fordi jeg ikke hadde vært der dagen før, måte jeg godsnakke meg til en enighet om at vi skulle reise til Sørlandet. Snake var skikkelig padde idag, så jeg heiv fra meg "porten" og sa til han at hvis han ikke kom så fikk han være hjemme alene idag.  Så gikk jeg fra han, tror han ble litt betutta for han kom etter, og DA var det greit. Kunne være med alikavel da vettu. xD

Med en pusset og stelt hest, med beskyttelse fra top til tå (nesten) Gikk vi på hengeren og satte kursen mot Sørlandet Travpark! ( Kom ikke så lang på veien, ca 100m føre jeg måtte hive meg over potetgull posen og gafle i meg noe salt, til pappas store skrekk!)

Vel fremme på Sørlandet Travpark gikk jeg litt rundt med Snake, for så å sette han på plass. Deretter gikk jeg og June til Hestebutikken for det var noen ting vi skulle ha. Kjøpte meg en hulltang og skulle egentlig ha klister bandasjer, men det glemte jeg. Så June måtte løpe bort igjen etter varmingen.
Oppvarmingen gikk fint, men han har heit i toppen, og skikkelig på laget. Sa til pappa hjemme når jeg henta Padda mi at "idag går det bra.. han er så sur". Og gjett om jeg hadde rett :D

I løpet gikk det veldig bra, men han var stri og Silje fikk ikke tatt opp fra start og sluppet noen foran seg så hun ble liggende i døden. Men heldigvis er jeg velsignet med en super hest med et sterkt hode som gikk kraftig på selvom han lå i døden. På oppløpet var han sliten, men han kjempet som bare det, og gikk inn til en 2.plass!! Jeg var superfornøyd!

Men det var nok ikke så synelig for kroppen holdt på å drepe meg, bokstavelig talk, så beklager det :D Jeg ER Superfornøyd!

Syntes det er godt kjørt av Silje Kristin selvom det blir vanskelig til noen tider, men hun kjører bra og gir ikke opp selvom det er litt utur. Snake digger henne også, ellers hadde han nok ikke kjempet så med henne som han gjør :)


Så dette var en SUPER dag. Er godt fornøyd og det blir senga nå snart, er helt skutt :)

4 kommentarer:

  1. Hei :) Kom over bloggen din ved et tilfelle, men jeg elsker den. Du er så morsomt når du skriver om gutten din (snake) for du beskriver alle dyra så godt at det føles som om jeg kjenner de :) Fortsett å stååå pååå! <3 Du skriver noen ganger at du har vondt og værker i kroppen. Hva er galt? Selv har jeg cp men å drive med hest er veldig god terapi og selskap :)

    Hilsen Tonje :)

    SvarSlett
  2. Hei Tonje, takk for at du liker bloggen :D Jeg har revmatisme, eller leddgikt som det også heter, som lager problemer :) Hester er veldig god terapi og selskap og hjelper meg en stor del, og oppturene Snake har gitt meg i år er vedt å skrive om, han er fantastisk. Skriver selvfølgelig om de andre hestene i stallen og deres karrierer. Holder på å skrive om 2åringen min sin første dag på travbanen nå :)

    *Karen*

    SvarSlett