onsdag 27. juli 2011

Sprangtrening!

Etter siste løp gav Snake klar beskjed om at nå var han sliten, så vi skal ta det veldig rolig freover. Han skal legges i sprang trening og ut i konkurranse med Lotte den 6.aug for første gang, det blir utrolig morro. Jeg skal ikke delta enda, for han er ikke helt klar i dressuren :)

Vi hadde trening igår og det virker som Lotte er godt fornløyd med hva han presterer. På torsdag begynner hard treningen og vi får se om vi får tent opp sprangen i han. Ellers så legger vi vekk all travtrening som finnes og "omskolerer" han til ridehest, rett og slett for å få tilbkae humøret så han kanskje kan tilbake på banen i sulky. Hadde aldri trodd han vill løpe og kjøre inn så mye for meg, det er helt uvirkelig!

Jeg kjøpte meg jo i bunn og grunn en ridehest jeg kunne gjør elitt hobby trav med. kanskje kjøre inn sin egen stall leie i måneden. Han har jo gjort over all forventing, og holdt formen i over 4 måneder. Han har gjort så mye for meg <3
Skal prøve et løpt il med han den 16.aug, hvis han ikke vil da så får han sulky fri frem til mars/april nesteår og vil bare gå noen monteløp ved gjevne mellomrom, kan hende han vil like det bedre så, for lei sulky løp, det er han.
Men som den endre herremannen han er, så får han lov til det, her skal det ikke presses til noe som går utover han humør eller pshyke. 

Crazy Speed som eies og trenes av Marita Hanssen, som også står på stallen gikk inn til en 5.plass på mandag :D Det var utrolig morro, hun blir bedre og bedre for hver gang. Blir morro å se hva hun presterer til slutt.

Så da blir det Sprang Stevme den 6.aug i Larvik. Det er Drop-in stevne og registrering skjer på dagen :)

Gleder meg masse til å se Lotte jobbe med han. Vil delta i dressur jeg også, men er han ikke klar så er han ikke klar :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar