mandag 9. juli 2012

Endelig Ridetur!!

Idag endelig, klarte jeg å komme meg på hesteryggen. Det var så utrolig deilig å ut å ri på Snake. har ikke ridd han ordentlig siden Mars. For et savn, for en super deilig følelse det var å sitte oppå der igjen. Det er helt ubeskrivelig.

Gutten min var litt mugg når jeg kom i begynnelsen, men etter en gulerot og en klem så var han i supergodt humør. Jeg pussa han godt og begynte å sale på. Gutten min har blitt bredere i kroppen og har fått litt mage, men han ser så bra ut nå! Så jeg fikset alt seletøy og Snake var så fornøyd. Marion leide han ut på utsiden mens jeg fiksa meg litt vann, også steg jeg på. Sistgang det var lengesiden jeg hadde ridd hadde jeg ikke balanse når jeg satte meg i salen igjen, men idag var det som om jeg hadde ridd hver dag. Det var rett og slett nytelse.

Jeg hadde med meg Elf idag på ridetur, hun har vært litt frustrert for jeg har ikke vært i stand til å ta henne med meg så hun får løpt. Men idag fikk hun seg en god tur. Hun dilter i rompa på Snake, og snake passer på hvor hun er og at hun har det bra. Han er veldig glad i Elf av en eller annen merkelig grunn, det kan hende det er fordi hun er min hund så hun er liksom en del av vår lille flokk.

Jeg red med Lotte på tur idag og gav henne mange tips når det gjelder ridning på unghester, for å gjøre det litt lettere for hest og rytter siden hesten hun rir ikke er helt innridd enda. Men nå kan hun litt mer om hva som er bra for unghester med rytter på ryggen og noen fine små knep for å få dem til å gå lettere frem hvis de stopper opp. En unghest er litt spesielle å ri på, for om man gjør ting feil så kan man skade ryggen for livstid, og det er det jo ingen som vil. Så man trenger noen små knep for å lette trykket på ryggen til hesten under diverse forhold.

Vi red runden i skogen og Elf tuslet bak, mens Snake kikket etter henne. Snake er så snill og rolig, så når Barsk trøbbla litt med Lotte så sto Snake helt stille å tok seg litt mat og kikka på Elf. Vi red bakerst siden Elf var med, så hun kunne dilte i rompa på Snake, for jeg var ikke helt sikker på hvordan Barsk var med hunder. Men han så ikke ut til å bry seg særlig om henne, men det er tryggest å ha henne bak snake der hun er trygg selv også. Mammas flokk følger hverandre <3

Når jeg kom tilbake til stallen så hentet Marion vann til Elf i en bøtte, og Snake bøyde hodet nesten ned til bøtta mens Elf drakk. Når elf var ferdig så drakk Snake og sånn byttet de på. Snake syns det er deilig å snuse og sutte på pelsen til Elf, hun ekke helt med på det, men er blitt vandt til at han har hodet sitt i hennes høyde for å studere henne og snuse litt. Han passer godt på henne :)

Når han kom inn i boksen igjen så hadde han fått ny ren flis og det var deilig vettu, han gikk ned for telling og rulla seg så han var helt full av flis. Fikk endelig tatt bilde av han når han ruller seg, så nå får dere se også :D




 Så jeg har hatt det så bra på ridetur idag, selvom kroppen er litt sliten nå, så er det så verdt det! Elsker dyra mine så høyt, og et skjærer meg i sjela hver gang jeg ikke kan bort til Snake. Så nå håper jeg Montenegro vil gjøre meg så frisk at jeg kan ri hver dag igjen.!











1 kommentar:

  1. så fint og høre at du har ridd på snake igjen håper du kan komme og unervise oss på de ridetimene som kommer og vi kan dra på tur og sånn savner deg veeeeldig masse :)

    SvarSlett